W tej kampanii nie komunikowaliśmy promocyjnej ceny karnetów czy niezwykłych efektów treningów. Przeprowadziliśmy badania, kampanię outdoorową, w internecie i działania dodatkowe. W tej kampanii Zdrofit pokazał się jako lider, który na pierwszym miejscu stawia zdrowie swoich klientów i edukację Polaków w zakresie zdrowego podejścia do aktywności fizycznej.
Presja, wstyd, obawa przed oceną – tak wielu osobom kojarzą się siłownie i kluby fitness. Dlatego w kampanii wizerunkowej dla sieci klubów fitness Zdrofit postanowiliśmy zawalczyć o zdrowe podejście Polaków do aktywności fizycznej. Zerwać ze stereotypem siłowni, miejsca w którym prężą się osiłki i lansują dziewczyny o nienagannych figurach. Chcieliśmy, aby cała Polska Postawiła ZDRO przed FIT.
PROBLEM
Zwiększenie świadomości marki, związanie brandu z określonymi wartościami oraz wyróżnienie się w clutterze komunikacyjnym. Stworzenie kampanii, która nie będzie kusić tańszą ceną karnetu, lecz poruszy ważne społecznie problemy, zmieni stereotypowe wyobrażenie o siłowni.
INSIGHT
Nie ćwiczę w klubach fitness, ponieważ boję się oceny innych, porównywania się, nie radzę sobie z presją wyników i stawiania się lepszą wersją siebie. Chciałbym ruszać się dla zdrowia i lepszego samopoczucia.
ROZWIĄZANIE
Całą komunikację postanowiliśmy oprzeć na idei kampanii społecznej. Celem było pokazanie, że Zdrofit ma do zaoferowania coś więcej niż maszyny i zajęcia fitness. Że Zdrofit to marka, która dba o zdrowie fizyczne i samopoczucie Polaków, a dobro swoich klientów stawia w centrum. Ważne było silne skojarzenie marki ze zdrowym podejściem do sportu. Postanowiliśmy stanąć w opozycji do powszechnej presji wyników, promowania idealnej sylwetki i stawania się coraz lepszą wersją siebie. Dla Zdrofitu najważniejszy jest zdrowotny aspekt aktywności fizycznej.
MIÓD
Kampania Zdrofitu wyróżniła się na tle szablonowych komunikatów całej branży fitness. Odważny przekaz został entuzjastycznie przyjęty zarówno przez osoby niećwiczące, ale i obecnych klubowiczów Zdrofitu. Tysiące osób doceniło zaangażowanie marki w zmianę społecznych przekonań na temat ćwiczeń na siłowni i włączyło się w szerzenie postawy Postaw ZDRO przed FIT w mediach społecznościowych. Idea z kampanii została rozszerzona na całą aktualną komunikację marki.