Don’t make ads, make TikToks?

Tik tak, tik tok, tik tak, TikTok… Kto jeszcze nie słyszał, kto jeszcze nie widział? Zapewne większość z Was ma już za sobą pierwsze zetknięcie z TikTokiem. A dzisiaj przylatujemy do Was z ciekawostkami z życia tej platformy.

Przegląd statystyk

Aplikacja mobilna bazuje na krótkich materiałach wideo. Powstała we wrześniu 2016 roku, natomiast już w 2020 była najczęściej pobieraną apką. TikTok ma obecnie (2021) dwa miliardy użytkowników na świecie oraz ponad 100 milionów zarejestrowanych kont w Europie (sic!). Z kolei w Polsce, według raportu Mediapanel (kwiecień 2021) – 3,8 miliona użytkowników, a ta liczba stale rośnie; niektóre media podają już 4 miliony. W marcu 2020 agencja GetHero opublikowała raport na temat TikToka w Polsce. Ich badania potwierdziły, że chińska aplikacja została najlepiej przyjęta przez kobiety, a w jeśli chodzi o grupę wiekową – u nastolatków i nastolatek.

Generacja T(ikTok)

W dobie pandemii i samoizolacji wielu influencerów, jak również marek, poszerzyło swoje działania o to medium społecznościowe. Dlaczego? Jak wiemy, treści ruchome są zdecydowanie bardziej lubiane, niż te statyczne. Można porównać to do zajawki, gdzie post jest drobiazgiem, który zaczepia naszą uwagę, a treść video przykuwa ją do siebie, zaciekawia nas i zachęca do dalszego oglądania. To jak z dobry serialem – wystarczy jeden odcinek, żeby wsiąknąć. Podobnie jest z TikTokiem. Już teraz wiemy, że jest to nowy sposób, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej, komunikować się ze znajomymi, zaistnieć w świecie mediów. To wszystko dzięki ogromowi możliwości, jakie daje nam ta platforma, wyzwalając kreatywność i zmniejszając dystans – odpowiedź na pewną potrzebę komunikacyjną. TikTok to miejsce dla każdego, bez względu na branżę czy zainteresowania.

To również jedna z najbardziej wpływowych, zarówno kulturowo, jak i komercyjnie, platform na świecie. Jest też – co ważne – międzypokoleniowa, dlatego mówi się w jej kontekście o generacji T.

TikTok w Polsce

Pod koniec stycznia w Warszawie zostało otwarte lokalne biuro TikToka z Sylwią Chadą, general manager na Polskę i Europę Centralną, na czele. Hub w Warszawie koordynuje działania nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Rumunii i na Węgrzech.

Symultanicznie TikTok zaprezentował nową platformę – TikTok For Business, która oferuje markom dodatkowe możliwości zaprezentowania się w aplikacji. Położono w niej nacisk na biznesowe aspekty – analitykę, reklamę, finanse i sprzedaż.

Don’t make ads. Make TikToks

TikTok For Business we współpracy z The Drum stworzyli kampanię Don’t make ads. Make TikToks. Powstała inicjatywa (z chwytliwą nazwą) ma być narzędziem dla marketerów, pozwalającym tworzyć kreatywne reklamy i docierać do rzeszy odbiorców.

Jak TikTok Ads Manager zarządza reklamami na platformie? Struktura składa się z trzech poziomów: kampanii, grupy reklam i reklamy. Na poziomie kampanii wybiera się cel optymalizacji kampanii. Do wyboru jest: zasięg, ruch, instalacje aplikacji, wyświetlenia i konwersja. Grupa reklam pełni z kolei funkcję przechowywania reklam – w każdej kampanii można mieć ich wiele. Jak to wygląda w praktyce? Prowadząc sprzedaż internetową i chcąc zareklamować produkty na TikToku, marketingowiec może dzięki temu założyć dwie oddzielne kampanie.  W każdej z nich może być inna ilość reklam. Prosty i przejrzysty system zarządzania reklamami ma pozwolić lepiej kontrolować swój biznes.

W ramach komunikacji uruchomiono stronę Dontmakeads.pl, która stanowi paczkę przydatnej wiedzy dla marketingowców.

Narzędzia

TikTok Ads Manager zapewnia różne narzędzia, dzięki którym reklamodawcy mogą w prosty, przejrzysty i wydajny sposób tworzyć kreatywne materiały. Należą do nich: Video Template, Smart Video, Smart Video Soundtrack, TikTok AdStudio App.

Zupełną nowością, jaką udostępnił TikTok, jest “Reach & Frequency” – narzędzie usprawniające monitoring grona odbiorców, liczby wyświetleń, jak również pozwalające na skuteczniejsze planowanie działań biznesowych. Co to oznacza w praktyce? Możliwość wygodnego i efektywnego zestawienia wyników swoich działań oraz dokładniejszego zaplanowania kolejnych. Maksymalizacja efektów to coś, co bardzo lubimy.

Trendy

TikTok sprawdza się również jako wyznacznik trendów, którymi chętnie dzielą się influencerzy. Marki prześcigają się w pomysłach na ciekawą prezentację swoich produktów, a dzięki temu użytkownik ma jeszcze szerszy wachlarz opcji wyboru. Ważne są tutaj również zasięgi – każdy „przeciętny” użytkownik dociera do ogromnej liczby odbiorców z każdym eksperymentem, challengem czy inną aktywnością.

A może macie ochotę na odrobinę humoru? Ostatnio wpadła nam w oko kreacja przygotowana przez Virgin Mobile, w której udział bierze Robert Makłowicz. Wesoły dżin zachęca „zjadacza chleba” do dzielenia się dobrem – do dodania większej ilości szczypiorku, dodania tiktoka, do szerzenia dobrych emocji. Gooddyzm i dzielenie się dobrem to niejako kwintesencja działań, które możemy prowadzić za pośrednictwem TikToka.

Jak wygląda społeczność i komunikacja na TikToku? Marki są tam nieodzowną częścią społeczności. To zdecydowanie luźna platforma, oparta na humorze, zabawie i kreatywności, bez presji dążenia do perfekcji, dzięki czemu – jak możemy przeczytać na dontmakeads.pl – „to jest właśnie idealne”.

Mamy już pierwsze TikTokowe realizacje na swoim koncie, więc jeśli myślicie o działaniach w obszarze tej apki i rozwijaniu swojego biznesu z wykorzystaniem tego popularnego narzędzia – napiszcie do nas!

Ta strona korzysta z cookies. Kontynuując, zgadzasz się na używanie ciasteczek oraz przyjmujesz do wiadomości, że stronę chroni prawo autorskie © i że wszelkie prawa do jej elementów są zastrzeżone.