Realizacja: zwiększenie ilości rejestracji w witrynie

DKMS: jak znaleźć dawców szpiku w Internecie?

Naszym zadaniem było dotarcie do potencjalnych dawców szpiku i przekonanie ich do rejestracji w bazie DKMS. Kampanie konwersyjne wspierane przez działania edukacyjne w sieci przyniosły oczekiwany rezultat  – powiększenie bazy dawców szpiku DKMS oraz wzmocnienie wizerunku fundacji jako jednej z czołowych organizacji pożytku publicznego w Polsce.

Misją DKMS jest skuteczne znalezienie dawcy dla każdego pacjenta potrzebującego przeszczepienia komórek macierzystych szpiku. Dzięki dużej aktywności fundacji w Polsce w 2018 roku w jej krajowej bazie widniało 1,6 mln potencjalnych dawców. Fundacja nie może jednak na tym poprzestać – każdy nowy zarejestrowany to szansa na uratowanie kolejnego życia. Z naszym wsparciem DKMS postanowiło poszukać tych dawców w Internecie.

PROBLEM

Baza dawców musi być stale aktualizowana, a nowi dawcy nieustannie poszukiwani. Najtrudniej jest przekonać do rejestracji najbardziej „wartościowych” dla bazy potencjalnych dawców: młodych mężczyzn w wieku od 18 do 26 lat. Ponadto, mimo licznych kampanii informacyjnych wciąż w społeczeństwie pokutuje wiele mitów na temat bycia dawcą szpiku.  

INSIGHT

„Mam wątpliwości, czy rejestracja w bazie dawców szpiku jest bezpieczna. Boję się też samego przeszczepu – czy to znaczy, że ktoś będzie wkuwał mi się w rdzeń kręgowy? Kiedyś zamówiłem nawet pakiet, ale go nie odesłałem”.

ROZWIĄZANIE

Stworzenie kampanii konwersyjnej skierowanej na wypełnienie formularza i zamówienie pakietu rejestracyjnego ze strony DKMS. Konieczne było opracowanie wielu szczegółowych grup mediowych, by dotrzeć do nich z odpowiednim komunikatem skłaniającym do wypełnienia formularza.

Drugim krokiem było obalenie mitów na temat przeszczepu szpiku oraz przedstawienie wiarygodnych danych i informacji na ten temat. W ten sposób zwiększaliśmy prawdopodobieństwo odesłania pakietu, co jest częstym problemem wśród potencjalnych dawców. Wielu z nich nie odsyła pakietów: rozmyśla się, nie ma dość motywacji, zapomina o tym. Kluczowe w tej kampanii było także takie przedstawienie wszystkich informacji, by nie straszyć śmiercią, dramatycznymi historiami chorych i codzienną walką o ich życie. Komunikacja miała być przede wszystkim pozytywna, motywująca, ciekawa, zabawna, intrygująca, wyróżniająca się.

Działania edukacyjne i informacyjne miały na celu wesprzeć powyższe działania (nie tylko w chwili ich prowadzenia, ale też na przyszłość) i przyczynić się do efektywniejszej konwersji.

WDROŻENIE

Pracę z klientem rozpoczęliśmy od szczegółowego audytu oraz warsztatów strategiczno-mediowych, które miały nam pomóc w wytyczeniu jasnych celów oraz skutecznych narzędzi i ustalenie charakteru komunikatów. Poprzez określenie kanałów w jakich mieliśmy mówić do konkretnych grup mediowych, stworzyliśmy kampanię konwersyjną z bardzo szczegółowym targetowaniem. Komunikaty były skrupulatnie dostosowywane do odbiorcy, istotne były tu takie dane jak: płeć, wiek, zawód, zainteresowania, zachowania oraz kompilacje tych wszystkich danych.

Równie ważne w spełnieniu celu były towarzyszące kampanie edukacyjno-informacyjne. Te działania wspomagały konwersję i budowały wizerunek marki w Internecie. Oryginalne, rysunkowe kreacje przyciągały uwagę odbiorców. W części obalającej przekonania o byciu dawcą pokazywaliśmy popularne mity i porównywaliśmy je do mitów związanych z przeszczepem szpiku, np. „Fakty są takie, że ziemia nie jest płaska, a komórki macierzyste nie są pobierane z rdzenia kręgowego”. Część kreacji pokazywała superbohaterów, którzy są dawcami i zachęcają do tego samego odbiorców kampanii.

W późniejszym czasie prowadziliśmy również dla DKMS różne punktowe kampanie. Działania te miały budować wizerunek fundacji, która jest dumna z potencjalnych dawców będących w bazie, aktywnie szuka kolejnych i pokazuje również historie zakończone sukcesem – czyli uratowaniem życia chorego. W końcu każdy dawca i każdy biorca to najwięksi ambasadorzy działań DKMS. Pokazywanie na co dzień takiego ludzkiego wymiaru działalności i odejście od stockowych kreacji było jedną z naszych rekomendacji.

MIÓD

Przede wszystkim udało się zrealizować założony cel – baza dawców powiększyła się zgodnie z założeniami. Określiliśmy także koszt konwersji jednego dawcy. Sukces kampanii przełożył się na kolejne kampanie tworzone dla DKMS w późniejszych latach. Udało się wyedukować odbiorców na temat bycia dawcą szpiku i obalić mity związane z przeszczepem. Kampania wykreowała wizerunek dawcy jako superbohatera, który rejestrując się w bazie ratuje świat.

Zrealizuj kampanię dla swojej firmy!

Ta strona korzysta z cookies. Kontynuując, zgadzasz się na używanie ciasteczek oraz przyjmujesz do wiadomości, że stronę chroni prawo autorskie © i że wszelkie prawa do jej elementów są zastrzeżone.