Case Study: kompleksowe stworzenie marki

DRUKARNIA NA PRADZE: stworzenie wyjątkowej restauracji, która wpisze się w industrialną Pragę

To było bardzo nietypowe zadanie dla agencji. W 2016 roku Klient przyszedł do nas z czystą kartą – lokalem w budynku starej drukarni na warszawskiej Pradze. Chciał stworzyć restaurację, która wykorzysta industrialny charakter miejsca, będzie jednocześnie nowoczesna, ale i czerpiąca z lokalnych tradycji. Dla Klienta przygotowaliśmy m.in. cały branding, koncept aranżacji wnętrza, strategię komunikacji i plan mediowy.

PROBLEM

Stworzenie miejsca, które będzie tętnić życiem zarówno w ciągu dnia, jak i wieczorami. Połączenie obu funkcji restauracji w taki sposób, aby o każdej porze dnia goście czuli się w tym miejscu dobrze. Przyciągnięcie klientów na Pragę (Kamionek), która wówczas dopiero była odkrywana na nowo i miała potencjał inwestycyjny. Stworzenie miejsca, które oprócz jedzenia będzie serwować także rozrywkę i stanie się ważnym punktem na kulturalnej mapie miasta. 

INSIGHT

Lubię miejsca, które wykorzystują historyczny potencjał lokalizacji, czerpią z lokalności, są nowoczesne i odważne, a nie na siłę wzorują się na zachodnich trendach.

ROZWIĄZANIE

Cały pomysł na restaurację opierał się na maksymalnym wykorzystaniu potencjału budynku dawnej drukarni oraz podzieleniu tej ogromnej przestrzeni na część dzienną i nocną. Wszystkie elementy brandingu były zbudowane na silnych fundamentach – analizie i strategii. Tak kompleksowe podejście miało później odzwierciedlenie we wszystkich pozostałych działaniach zarówno w wystroju wnętrza, jak i choćby cyklach wydarzeń czy komunikacji w mediach społecznościowych.

WDROŻENIE

Prace zaczęliśmy od analizy konkurencji oraz stworzenia strategii dla restauracji. Kolejnym etapem było wybranie nazwy i opracowanie systemu identyfikacji wizualnej wraz z inspiracjami do wystroju wnętrza i całego podziału przestrzeni na potrzeby różnych funkcji. Budynek dawnej drukarni okazał się być niezwykle inspirujący i determinujący wiele rozwiązań. Przestrzeń została podzielona na: część śniadaniową, nazwaną Dzienną, część restauracyjną – nazwaną po prostu Drukarnią oraz klub, który zajmuje najniższą kondygnację budynku. W aranżacji chcieliśmy wykorzystać industrialny charakter wnętrza, który został ożywiony naturalnymi materiałami wykończenia i mebli oraz żywymi roślinami.

Zaprojektowaliśmy także wszystkie materiały drukowane, takie jak menu, wizytówki, plakaty czy materiały z ofertą biznesową restauracji. Wszystko w spójnym z koncepcją wnętrza stylu. Zrealizowaliśmy także kilka sesji zdjęciowych na potrzeby komunikacji w mediach społecznościowych czy profilu na TipAdvisorze oraz UberEats. Stworzyliśmy także architekturę treści na stronę www, zaprojektowaliśmy jej wygląd i wdrożyliśmy projekt.

Przez 2 lata zajmowaliśmy się także komunikacją w mediach społecznościowych restauracji: na Facebooku, Instagramie, YouTubie. Działania w mediach społecznościowych wpieraliśmy kampanią mediową Social Ads i Google Ads. Przeprowadziliśmy także szeroko zakrojone działania PR-owe, które miały wesprzeć promocję restauracji przede wszystkim na samym starcie. Współpracowaliśmy z lokalnymi mediami, blogerami kulinarnymi i krytykami.

Chyba jedynym elementem całego przedsięwzięcia, w którym nie braliśmy udziału, było tworzenie menu. Tu popis swoich umiejętności dał wyśmienity szef kuchni Marcin Molik, który stworzył niebanalną kartę dań, czerpiącą z lokalnych i sezonowych smaków.

MIÓD

Dzięki świadomemu i kompleksowemu podejściu Klienta mogliśmy stworzyć zupełnie od zera niezwykłe miejsce. Jak pokazuje przykład Drukarni na Pradze, przemyślana strategia i spójna koncepcja budowania brandu to zawsze dobry wybór, który się opłaci. Wyjątkowe wnętrze i smaczne jedzenie to nie wszystko. Sukces restauracji zbudowaliśmy na silnych podstawach wyróżniającego się brandingu, konsekwentnej komunikacji i oczywiście dzięki realizacji celów w kampanii mediowej. W ten sposób powstało miejsce, w którym goście wciąż chętnie spędzają czas niezależnie od pory dnia i roku.

Zrealizuj kampanię dla swojej firmy!

Ta strona korzysta z cookies. Kontynuując, zgadzasz się na używanie ciasteczek oraz przyjmujesz do wiadomości, że stronę chroni prawo autorskie © i że wszelkie prawa do jej elementów są zastrzeżone.