Realizacja: REALIZACJA

HEINZ – Święta na głowie – akcja konsumencka

Kiedy Heinz zgłosił się do nas z informacją, że potrzebują ciekawej aktywacji na święta, wiedzieliśmy, że musimy zaproponować coś wyjątkowego. Czy się udało? Zapraszamy na podsumowanie naszej akcji!

Wyzwanie

Grudzień to czas tzw. peaku sprzedażowego, dlatego każda marka walczy w tym czasie o uwagę konsumentów. Jak zatem wyróżnić się na tle konkurencji i przebić przez zalew świątecznych komunikatów, nie tracąc unikalnego charakteru marki? Na te wszystkie pytania musieliśmy sobie odpowiedzieć, przygotowując świąteczną akcję. Do naszych zadań należało m.in.:

  • Opracowanie mechaniki akcji
  • Opracowanie strategii mediowej akcji
  • Opracowanie linii kreatywnej akcji
  • Przygotowanie materiału w formie prezentacji
  • Pozyskanie Influencerów (Tik-Tokerów)
  • Przygotowanie kreacji na potrzeby kampanii
  • Opracowanie regulaminu akcji
  • Mediowa obsługa kampanii
  • Moderacja postów
  • Nadzór nad prawidłowym przebiegiem akcji
  • Produkcja dodatkowych elementów graficznych

Oprócz tego dostaliśmy określone cele mediowe do spełnienia, które miały ocenić skuteczność naszej pracy. A, że Pszczoły żadnej pracy się nie boją dlatego, od razu ruszyliśmy do roboty!

Realizacja

Na początku był pomysł. Wyszliśmy od może niezbyt odkrywczej, ale wyjątkowo prawdziwej obserwacji, że w pandemicznym roku 2020 nic nie jest takie jak zazwyczaj. Szczególnie Święta, które są czasem podróży i rodzinnych spotkań. Na szczęście Heinz w każdej sytuacji potrafi znaleźć pretekst do zabawy. Święta stanęły na głowie? To tak jak butelka Heinz! Wykorzystajmy to do dobrej wspólnej zabawy i odczarowania złych doświadczeń! Kierując się tą myślą, już na początku grudnia wystartowaliśmy z akcją Heinz Święta na głowie.

Akcja wystartowała jednocześnie w trzech kanałach: Facebooku, Instagramie i TikToku i od początku była wspierana mediowo. Na Tik Toku skorzystaliśmy również z pomocy influencerów. Użytkownicy dostali do wykonania z pozoru proste zadanie polegające na pokazaniu jak ich święta stanęły na głowie. Od początku postawiliśmy na dowolność interpretacji i kreatywność użytkowników przy wykonywaniu zadania konkursowego, licząc na ciekawe odpowiedzi.

W sumie przygotowaliśmy 33 posty, które znalazły się na profilach Heinz na Facebooku, Instagramie i TikToku. Akcja trwała od 1 do 30 grudnia.

Efekty

Efekt naszej akcji przekroczył nasze oczekiwania, a co najważniejsze z nawiązką spełnił cele założone przez Klienta! W sumie otrzymaliśmy ponad 160 zgłoszeń konkursowych, spośród których wyłonionych zostało 20 zwycięzców.

Posty dotyczące akcji umieszczane na Facebooku Heinz wyświetlone zostały ponad 10,5 mln razy i wygenerowały kilkanaście tysięcy pozytywnych reakcji.

Treści publikowane na Instagramie zostało wyświetlonych ponad 5.5 miliona razy oraz wygenerowało kilka tysięcy reakcji.

Publikacje na Tik Toku dotarły do ponad 418 000 osób i zostały wyświetlone ponad 500 000 razy. Osiągnęliśmy tutaj współczynnik zaangażowania na poziomie 17%, co jest bardzo wysoką wartością dla akcji promocyjnej. Dzięki ciekawemu konceptowi kreatywnemu oraz mocnemu zaangażowaniu twórców (zgłaszanie własnych sugestii, dodatkowe publikacje) udało się zrealizować cele zasięgowe i zdobyć wysokie zaangażowanie. 

Akcja „Święta Na Głowie!” zakończyła się powodzeniem, biorąc pod uwagę zarówno wyniki mediowe, jak i wizerunkowe. Pozytywne, radosne reakcje uczestników i obserwatorów akcji (w tym około 1,5 tys. komentarzy) nie pozostawiają złudzeń, że wszyscy się dobrze bawili!

Zrealizuj kampanię dla swojej firmy!

Ta strona korzysta z cookies. Kontynuując, zgadzasz się na używanie ciasteczek oraz przyjmujesz do wiadomości, że stronę chroni prawo autorskie © i że wszelkie prawa do jej elementów są zastrzeżone.