Realizacja: Koncept kreatywny

JUKI: mówimy o szyciu w całej Europie

Współpraca z JUKI to coś więcej niż tworzenie treści na media społecznościowe marki, to budowanie pozycji marki niemal w całej Europie. Tworzone przez nas treści budują komunikację w mediach społecznościowych w 20 europejskich krajach, a polskojęzyczne kanały JUKI stały się miejscem wymiany inspiracji i pomysłów szyjących Polaków.

PROBLEM

Marka JUKI znana jest głównie jako producent maszyn przemysłowych. W polskich domach najczęściej można znaleźć maszyny Łucznika czy Singera. Komunikacja w mediach społecznościowych JUKI była chaotyczna i niezaplanowana według jasnych wytycznych. Oddzielne profile w poszczególnych krajach utrudniały budowanie silnej pozycji globalnej marki.

INSIGHT

Szycie jest dla mnie sposobem na życie. Kocham tworzyć coś od zera, ale i przerabiać stare ubrania. W szyciu ogranicza mnie tylko moja wyobraźnia.

ROZWIĄZANIE

Osią komunikacji stało się hasło: „To Twoje szycie!”. Hasło dzięki grze słów (szycie brzmi prawie jak życie) świetnie wpisało się w komunikację na polskim rynku, jednak sama idea jest na tyle uniwersalna, że doskonale sprawdza się również w innych krajach. Charakter tego parasola komunikacji po prostu oddaje pasję szycia. Głównym założeniem było prowadzenie komunikacji aspiracyjnej. Marka sprzedająca produkty z wyższej półki musi wyróżniać się jakością i profesjonalizmem komunikacji.

WDROŻENIE

Stworzyliśmy wysokiej jakości content, który wyróżnił się na tle konkurencji zarówno pod kątem wizualnym, jak i merytorycznym. Jednocześnie dbamy o to, aby był on na tyle uniwersalny, by mógł być wykorzystywany (po przetłumaczeniu) także na innych rynkach. Obecnie z naszych materiałów korzystają profile JUKI w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, Grecji, na Litwie, Łotwie, w Niemczech, Niderlandach, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i w Rosji.

Estetyczne i bardzo inspiracyjne treści pomagają nam trafić do szerszej grupy docelowej. Dostrzegliśmy bowiem ważny trend – wykształcone kobiety z większych miast coraz częściej uczą się szyć i wykorzystują te umiejętności w codziennym życiu. Szycie po prostu stało się modne. Pokazujemy ciekawe rozwiązania, inspiracje, wpisujemy się w trendy (np. szycie ekologicznych woreczków na zakupy czy maseczek w czasie pandemii koronawirusa).

Content i moderacja musi stać na najwyższym poziomie. Ekspercka wiedza jest tu niezwykle ważna. Użytkownicy profilu są bardzo wyczuleni na każdą nieścisłość, często pytają o szczegóły techniczne maszyn.

Od początku naszej współpracy z marką (2018 r.) przeprowadziliśmy także dwie sesje zdjęciowe, które są oryginalnym źródłem contentu i lokują markę i jej maszyny w postach.

MIÓD

Nasza strategia komunikacji pozwala na takie budowanie wizerunku marki, który pozytywnie wpływa na jej świadomość brandu wśród szyjących. W długofalowej perspektywie będzie więc pozytywnie wpływać na sprzedaż. Wypracowany parasol komunikacji sprawdza się zarówno w polskiej komunikacji, jak i na rynkach europejskich. Polski profil na FB, za którego obsługę odpowiadamy w pełni (także pod kątem mediowym), w ciągu dwóch lat trzykrotnie zwiększył liczbę fanów (z 10 tys. do 30 tys.). Sukcesywnie rozwijamy także profil marki na Instagramie. Zbudowaliśmy wierną i zaangażowaną społeczność wokół marki, która rozwija skrzydła na polskim rynku maszyn domowych

Zrealizuj kampanię dla swojej firmy!

Ta strona korzysta z cookies. Kontynuując, zgadzasz się na używanie ciasteczek oraz przyjmujesz do wiadomości, że stronę chroni prawo autorskie © i że wszelkie prawa do jej elementów są zastrzeżone.