Rozpoczęliśmy współpracę ze Słodkim Hawo w połowie 2020 roku. Firma, znana lokalnie już od dłuższego czasu, wraz ze swoim rozwojem postanowiła odświeżyć wizerunek i rozpocząć działania w Internecie.
Problem
Marka była rozpoznawalna głównie w starszej, stałej grupie klientów, a sprzedaż jej produktów odbywała się w sklepach stacjonarnych.
Insight
Ręcznie wytwarzane produkty są doceniane przez szeroką grupę odbiorców, szczególnie w kontekście paczek prezentowych.
Rozwiązanie
Odświeżenie wizerunku marki i opracowanie całościowej koncepcji na sprzedaż online przyczyni się do rozszerzenia grupy docelowej, w kanałach nie tylko tradycyjnych, ale i online.
Wdrożenie
Zaczęliśmy od rebrandingu, aby silniej podkreślić kluczowe wartości marki i produktów. Zmiana logo pociągnęła za sobą metamorfozę wizualną, razem z designem opakowań. Całość miała na celu nawiązanie do tradycji, rodziny i lokalności firmy, przy jednoczesnym odczuciu, że jest to marka premium. Dlatego logo zaprojektowaliśmy odręcznym pismem, które podkreśla rękodzielniczy charakter słodyczy. Jeśli chodzi o kolorystykę – kluczową rolę gra fiolet i zdesaturowana purpura.
Poczta Słodyczowa
Słodycze marki Słodkie Hawo wybierane są często na przekąski i prezenty z okazji różnych okoliczności. Podczas wspólnych warsztatów powstał koncept Poczty Słodyczowej – oferty skierowanej do klientów online. Zabieg ten miał na celu dostarczanie adresatom boxów ze słodyczami jako gotowych upominków dla sympatyków marki i ich ręcznie wyrabianych produktów. Byliśmy odpowiedzialni nie tylko za ideę, ale również jej realizację!
Media społecznościowe
Nowy wizerunek marki jest spójny wizualnie i konceptualnie również w mediach społecznościowych Słodkiego Hawo. W codziennej komunikacji marki szczególny nacisk położono na okoliczności i święta, które skłaniają osoby do kupowania ulubionych smakołyków. Wszystkie zmiany zostały przyjęte z dużym entuzjazmem!
Zadbaliśmy o każdy detal
Nie tylko sklep i media społecznościowe odpowiadają za wizerunek Słodkiego Hawo. To również wizytówki, koperty, firmowe kartki i stopki mailowe, które konstytuują markę w świadomości klientów.
Miód
W ciągu pół roku udało się przeprowadzić kompletny proces rebraningowy, wraz z budowa nowej strony internetowej z funkcjonalnościami e-commerce oraz rozpocząć stałą komunikację w mediach społecznościowych. Poczta Słodyczowa w ciągu 3 pierwszych miesięcy istnienia doprowadziła do sprzedaży ponad 340 produktów. To pokazuje, że koncept został bardzo pozytywnie przyjęty, szczególnie w czasach pandemii, gdy wszyscy spędzali większość swojego wolnego czasu w domach.