Nagroda dla Bees & Honey w Genius Universitatis

Rzeźby w okularach przeciwsłonecznych, robotyczny przycisk do papieru, planszówka, w której zbudujecie swój uniwerek i złowieszcze kleszcze. Co mają wspólnego? Geniuszy, którzy stoją za tymi pomysłami. To przykłady projektów wyróżnionych w tegorocznej edycji Genius Universitatis. Nasza kampania dla WPiA UW zgarnęła 3. miejsce w kategorii „Kampania w mediach społecznościowych”!
Na czym polega konkurs, z kim konkurowaliśmy i co doceniło jury?

Konkurs dla kreatywnych geniuszy

Genius Universitatis to konkurs organizowany przez portal edukacyjny Perspektywy, który od 2012 wyłania najbardziej kreatywną rekrutację szkoły wyższej w Polsce. W skład jury weszli specjaliści ze świata reklamy, edukacji i sztuki, czyli przedstawiciele topowych agencji, portali marketingowych, Meta, TokToka oraz IAB Polska. Zgłaszane kampanie musiały być nowatorskie i spójne z wartościami uczelni, ich przekaz musiał być czytelny i przyjazny, miały posiadać wartość artystyczną oraz być przeprowadzone z użyciem odpowiednich narzędzi. Tylko takie projekty mogły startować w poniższych kategoriach:

  • reklama prasowa 
  • event wspierający rekrutację 
  • gadżet promocyjny 
  • kampania w mediach społecznościowych 
  • video online 
  • content marketing 
  • serwis rekrutacyjny 
  • Genius Ad.

BH X WPiA UW

Zrealizowany przez nas projekt dla Wydziału Prawa i Administracji został wyróżniony w kategorii kampania w mediach społecznościowych. W dużym skrócie – ubraliśmy rzeźby we współczesne dodatki i wymyśliliśmy chwytliwe, kreatywne hasła pod parasolem Still human. Ale taki, po którym masz pracę. Kreacje zamieściliśmy w dobranych strategicznie kanałach osiągając i przewyższając założone KPIe. Pozdrowienia dla WPiA i jeszcze raz dzięki za zaufanie i super współpracę!

Masz prawo przeczytać więcej w case study.

A to nie pierwszy nasz sukces z dziedziny marketingu akademickiego – kilka lat temu stworzyliśmy dla Uczelni Łazarskiego kampanię rekrutacyjną, która została nagrodzona 2 statuetkami Genius Universitatis!

Krótko i na temat?

Kapituła doceniła użycie krótkiego formatu w kampaniach. Sprawdził się więc powszechny pogląd, że gen z = TikTok. 

Prowadzenie profilu uczelni na tiktoku to wyzwanie – wiele osób studenckich może podchodzić do publikowanych treści sceptycznie uznając je za cringowe i nie chcąc oglądać filmików z miejsca, od którego chcieli odpocząć wchodząc na TikToka. Ważne jest więc wyważenie tworzonych treści. Przekazanie z pozoru mało ciekawych informacji w kreatywny sposób. Memy też nie gryzą.

Nową kategorią w konkursie jest Genius Ad. To przestrzeń dla prac niestandardowych, które wychodzą poza ramy pozostałych kategorii. Tutaj nagrodę zgarnęła Politechnika Wrocławska za swój projekt pasieki Ulopolis. Na dachu jednego z budynków na kampusie głównym ustawiono ule, w których zamontowano kamery. Celem projektu jest obserwacja życia pszczół, sprawdzanie nowoczesnych rozwiązań w pszczelarstwie oraz zwiększenie świadomości ekologicznej (propsujemy). 

Protip na 5!

Łącznie podczas gali nagrodzono 20 uczelni i wydziałów. Nie sposób opisać szczegółowo każdego z tak różnych projektów w jednym wpisie na bloga. Podsumowując jednak możemy śmiało stwierdzić, że kampanie rekrutacyjne stwarzają ogromne pole do popisu. Warto próbować nowych, czasem ryzykownych rozwiązań, żeby przyciągnąć przyszłych studentów (bo nie ukrywajmy, gen z to wymagający zawodnik). A uczelnia współpracująca z agencją, to team idealny: praktyczny insight można przekuć w nowatorski pomysł i umiejętnie go zrealizować.

Ta strona korzysta z cookies. Kontynuując, zgadzasz się na używanie ciasteczek oraz przyjmujesz do wiadomości, że stronę chroni prawo autorskie © i że wszelkie prawa do jej elementów są zastrzeżone.