Kaszlącej nie, ale naszą pszczołę widzieliście już na pewno! Wywołała sporo szumu – od artykułów na
wykopie i Wyborczej udowadniających, że nie, pszczoły nie mogą kaszleć (kto by się spodziewał?), aż po puste miejsca w aptekach, na których stały preparaty HONIKAN, dopóki ich nie wykupiono.
PROBLEM
Kiedy launch nowej marki jest sukcesem? Kiedy marka przekroczy plan sprzedażowy o ponad 100%. Ludzie proszą w aptekach o syrop na kaszel, określając go jako „ten z pszczołą”, „ten na bazie miodu”. A badania pokazują, że syrop HONIKAN był najczęściej polecanym preparatem na kaszel przez farmaceutów.
INSIGHT
“Wszyscy producenci leków mówią, że ich produkty są skuteczne. Jako konsument potrzebuję na to jakiegoś dowodu. Nie chce też oglądać kolejnej, nudnej reklamy leków.”
ROZWIĄZANIE
Polacy kochają miód i pszczoły! A preparaty HONIKAN powstały na bazie miodu, co samo w sobie stanowiło już świetny punkt wyjścia. Wiedzieliśmy, że będziemy mówić o składnikach, działaniu i skuteczności preparatów. Ale jak sprawić, żeby ktokolwiek chciał to czytać/oglądać? Zadać lekko absurdalne pytanie: “Czy widzieliście kiedyś kaszlącą pszczołę?”! To kreatywna odpowiedź na insight; taka z przymrużeniem oka, a jednocześnie catchy.
Komunikację marki oparliśmy na stworzonym przez nas brand hero i idei kreatywnej, wychodzącej poza sztampowe ramy produktów farmaceutycznych. Zrealizowaliśmy kampanię
launchującą produkt w kanałach: TV, OOH, prasa, social media (Facebook i Instagram), ecommerce, digital.
KIERUNEK ARTYSTYCZNY
Miało być miodnie — i wyszło miodnie. Key visual nawiązuje do brandingu HONIKAN, który z
kolei odwołuje się do złocistego koloru miodu. Elementem tworzonych przez nas grafik, który
dodaje im dodatkowej słodyczy, jest brand hero — pszczoła Honi.
WDROŻENIE
Launch rozpoczęliśmy z przytupem — od kampanii w TV oraz social mediach. Niedługo potem ulice polskich miast zalał miód w postaci citylightów i banerów reklamowych, reklamy HONIKAN pojawiły się także w prasie i e-commerce. W pierwszej fazie kampanii komunikowaliśmy syrop na kaszel suchy i mokry HONIKAN oraz HONIKAN JUNIOR.
Jesteśmy odpowiedzialni za ideę kreatywną i powstałe na jej podstawie egzekucje. Prowadzimy także profile marki na Facebooku i Instagramie. Oczywiście, treści i grafiki powstają w ścisłej współpracy z Klientem oraz jego działem prawnym.
BRAND HERO
Brand hero marki to rezolutna i wiedząca wszystko zarówno o miodzie, jak i preparatach HONIKAN pszczoła Honi. Jest królową swojego miodowego świata oraz… reklam marki. Stworzyliśmy ją w modnej i nowoczesnej konwencji 3D. Zależało nam bowiem, aby brand hero budził efekt: “WOW” i był innowacyjny. Podobnie jak cała kampania oraz preparaty marki. Historia Honi to miodowe success story! Nieprzypadkowo bowiem wielu konsumentów prosi w aptekach właśnie o: “ten syrop z pszczołą”.
MIÓD
Stworzyliśmy wyróżniającą się, spójną i rozpoznawalną już na etapie launchu komunikację we wszystkich kanałach. Skąpaliśmy rynek farmaceutyczny w miodzie.
Udowodniliśmy, że choć rynek farmaceutyczny jest bardzo uregulowany prawnie i musimy bezwzględnie trzymać się wytycznych, to można zrobić kampanię oraz prowadzić social media w sposób angażujący, kreatywny i wyróżniający się na tle konkurencji. Odważyliśmy się wyjść poza schematy, a dzięki tej odwadze przeprowadziliśmy launch marki z sukcesem.
Stawka była wysoka. W końcu pszczoły i miód to bliskie nam tematy! Lubimy tworzyć kreacje, które przynoszą miód (it’s all about honey). W tym przypadku niemal dosłownie.